sábado, 18 de junio de 2022

FESTA PAJARIL* A LA FESTA MAJOR DE ROQUETES.

Diumenge, 12 de juny de 9 a 14h va tindre lloc aquest concurs organitzat per Nou Barris Conviu. Com a música de fons los "trinos" dels ocells concursants. La competició consisteix en premiar al millor cantador. Es col.locan els ocells sobre una taula separats per cartrons, aquests es retiran i el jurat va escoltant els que canten qu'es van separant a una estanteria i la resta als 3 minuts cronometrats es tornan als seus propietaris. Així succesivament fins arribar al guanyador. Van participar 3 espècies d'ocells mascles: verdums, passerells i caderneres .Jo vaig assistir al de caderneres en total 130. Fent història l'activitat ocellaire és una tradició cultural i centenària pròpia de Catalunya, on les seves societats ocellaires acumulen una antiguetat superior als 160 anys. A Nou Barris tenint la de Trinitat Nova i de Canyelles. Aquest any he volgut viure un d'aquests concursos per que fa temps vaig veure una pel.lícula "Petit Indi" qu'el protagonista veí de Vallbona era un ocellaire i em va cridar l'atenció i que millor fer-ho a la Festa Major del meu barri. FEM BARRI !!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario